Igapäevaselt kodulehti tehes oleme jõudnud arusaamale, et kõige keerulisem ja aeganõudvam, aga üks tähtsamaid osasid kodulehe loomise juures on just tekstide kirjutamine ehk copywriting.
Meie kutsume kodulehte turunduse koduks. Absoluutselt kõik turundustegevused peaksid kliendid suunama kodulehele, mille kaudu peaks toimuma lõplik müük. Ehk siis koduleht on just see koht, kus sa läbi oma tekstide ja piltide lood usaldusväärsust, kirjeldad oma toodet või teenust ja põhjendad, miks peaks klient just sinu käest soetama. Kirjapandu peaks olema võimalikult informatiivne ja usaldusväärne, samal ajal mitte liiga pikk ja lohisev. Tänapäeva kiires elus ei viitsi keegi pikka romaani lugeda. Samas tahetakse kõigile oma küsimustele vastused saada.
Mida reaalselt tekstidega öelda tahetakse?
Väga tihti ollakse oma ala eksperdid, aga teistele oma asja müüa ei osata. Kaotatakse ära oskus näha enda poolt pakutava toote või teenuse erilisust ning seda “miskit”, millega konkurentidest erineda.
Sellisel juhul tasub kaaluda mõtet tulla turundusnõustamisele, kus vaatleme sinu toodet või teenust kliendi vaatenurgast. Arutleme läbi, mida võiks pikemalt kliendi jaoks lahti seletada ja millest ta võiks rohkem huvitatud olla. Lisaks mõtleme välja ka uusi nurki, kuidas kliendile võimalikult palju kasu tuua ja seeläbi sinu toodet/teenust müüa.
Millises "keeles" kliendiga rääkida?
Teksti kirjutades tuleks alati lähtuda sellest, kuidas on sul võimalik enda klienti aidata. Läbivalt tuleks tekste luues silmas pidada küsimust: mida klient saab? Mitte mida sina pakud, vaid kuidas sa klienti oma toote või teenusega aidata saad. Millist väärtust sa tema ellu oma toote või teenusega tood?
Kas enne tuleb tekst või kujundus?
Kodulehti valmistades tehakse väga tihti selline viga, et kõigepealt valitakse välja kujundus ja seejärel alles hakatakse tekste looma. See tekitab olukorra, kus etteantud kujundusmall hakkab dikteerima, kuhu kui palju teksti mahub.
Kõigepealt tuleks paika panna, mis sõnumit soovitakse kliendile edastada ja kuidas seda teha võimalikult loogiliselt. Meie oleme soovitanud esilehel pigem lühemalt ja ülevaatlikumalt kirjutada ning alalehtedel pikemalt. See välistab olukorra, kus klient peab sinuga eraldi ühendust võtma, et lisaküsimusi küsida.
Püüa kodulehe kaudu nii palju kliendi võimalikke küsimusi ära vastata kui võimalik. Hoiad kokku nii enda kui teiste aega. Alles siis, kui tekst on paigas, tasub kodulehe kujunduse peale mõtlema hakata.
Kasutada copywriterit või mitte?
Kui sa oled valmis mõelnud, mida soovid kliendile öelda, aga kohe üldse ei leia õigeid sõnu, et oma idee kirja panna, siis tasub kaaluda copywriteri teenuse kasutamist. Kogenud professionaal oskab kerge vaevaga sinu toote või teenuse kirjakeeles maha müüa.
Siiski tasub õige copywriteri otsimisega vaeva näha. Sisuloojat otsides tasuks vaadata tema varasemaid töid ning leida keegi, kes räägib kirjakeeles sinuga sarnasel viisil. Igal kirjutajal on oma stiil ja valdkond, milles ta on hea. Väga hea ilukirjandusliku raamatu valmis kirjutanud kirjanik ei pruugi osata luua müügiteksti ja vastupidi.
Sul võib olla väga ilusa disainiga kodulehekülg, megaäge toode või teenus ja enda peas oled 100% valmis tegutsemiseks. Siiski on vaja see kupatus enne klientidele arusaadavaks, usaldusväärseks ja mis seal salata, ka ihaldusväärseks kirjutada. Seega pole paremat investeeringut (nii ajalises kui rahalises mõttes) kui hea kodulehe sisu ehk siis head tekstid.